SOLOPOS.COM - Nama bayi Muhammad Putra Naruto. (Istimewa/Instagram)

Aktor asal Malaysia mengunggah foto akta kelahiran anaknya.

Solopos.com, KUALA LUMPUR – Aktor dan pembawa acara asal Malaysia, Shah Sulaiman, membuat heboh netizen setelah mengunggah foto anaknya yang baru lahir. Dalam foto tersebut nampak akta kelahiran sang bayi dengan nama Muhammad Putra Naruto. Tak cuma kehebohan, konfirmasi Shah Sulaiman juga bikin gemas.

Promosi Pembunuhan Satu Keluarga, Kisah Dante dan Indikasi Psikopat

Shah Shulaiman mengunggah foto putranya yang baru lahir di akun Instagram @shahsulaiman90, Selasa (14/2/2017). Dalam foto tersebut dapat terbaca di akta kelahiran si bayi bernama Muhammad Putra Naruto Bin Mohd Shah Rizal.

“Anakku, jadilah anak yang sholeh dan jadilah insan yang berguna bagi agama dan negara. Berlatihlah yang sungguh-sungguh untuk menjadi Hokage suatu hari nanti,” tulis Shah di laman Instagramnya.

Foto tersebut mendapat lebih dari 7.000 like dan lebih dari 600 komentar. Beberapa komentar menyatakan ingin bersaing dengan Shah Sulaiman dengan menamai anaknya Sasuke.

Satu hari berselang, Shah mengunggah foto konfirmasi. Foto akta kelahiran yang menampilkan nama Muhammad Putra Naruto itu hanyalah editan belaka. Shah menyatakan hal itu candaan yang dia lakukan bersama keluarganya.

Muke budak Naruto tu x puas hati..???? Asaalamualaikum kawan2 semua, maaf ganggu malam korang.. just nk clearkan pasal nama anak Naruto.. Sebenarnya nama anak shah bukanlah putra naruto,itu semue gurauan dgn family semata mata shah dgn family shah.. so, jgn lah korang series sngt…gurau je pun.. tapi kebetulan nampak mcm betul sijil kelahiran tu kan….mula2 shah ingt bende ni xdek pape.. tu yang tak take action ape2, juz balas komen sikit2 jer.. tapi bila dah tak terkawal smpi ade yang kecam bagai.. shah rase kene clearkan jgk kot. tu yang shah post ni.. Actlly Nama anak shah sebenar MUHAMMAD PUTRA IYYAD BIN MOHD SHAH RIZAL tu je. So shah nak mintak maaf dekat semue pasal isu ni dan time kasih dekat semue yang komen secara berhemah.. teguran pun time kasih sngt2. Yang kecam tu, jgn risau nama anak shah bukan Naruto yer,so korang blh pakai lagi name tu utk anak korang..???. Orite time kasih semue . Shah doakan kalian semue sihat dan dimurahkan rezeki hendaknya amin..Kim salam family semue..Take Care ??? #myson #tapawjunior #naruto #namaanaksayabukannaruto

A post shared by ShahSulaiman90 (@shahsulaiman90) on


“Assalamualaikum kawan-kawan semua, maaf mengganggu malam korang, just nk clearkan pasal nama anak Naruto. Sebenarnya nama anak Shah bukanlah putra naruto. Itu semue guaruan dengan family Shah. So, jangan lah korang series sangat,” tulis Shah.

Shah juga menyatakan candaannya itu membuat dia dikecam. “Bagi yang mengecam, jangan khawatir, nama anak Shah bukan Naruto, jadi kalian boleh memakai nama itu untuk anak kalian,” tambah Shah.

Aktor yang juga pembawa acara itu mengungkap nama asli anaknya adalah, Muhammad Putra Iyyad Bin Mohd Shah Rizal.

 

Cek Berita dan Artikel yang lain di Google News
Simak berbagai berita pilihan dan terkini dari Solopos.com di Saluran WhatsApp dengan klik Soloposcom dan Grup Telegram "Solopos.com Berita Terkini" Klik link ini.
Solopos Stories
Honda Motor Jateng
Honda Motor Jateng
Rekomendasi
Berita Lainnya