Entertainment
Minggu, 15 Oktober 2017 - 15:30 WIB

Hamil Setelah Menikah 11 Tahun, Begini Ungkapan Bahagia Siti Nurhaliza

Redaksi Solopos.com  /  Jafar Sodiq Assegaf  | SOLOPOS.com

SOLOPOS.COM - Datuk Seri Khalid dan Siti Nurhaliza (Instagram @ctdk)

Siti tak mampu mengungkapkan betapa gembiranya ia dan Datuk Seri Khalid saat ini.

Solopos.com, KUALA LUMPUR – Kabar bahagia datang dari penyanyi Malaysia, Siti Nurhaliza. Pelantun Bukan Cinta Biasa tersebut baru saja mengumumkan jika saat ini dirinya tengah hamil anak pertama setelah 11 tahun menikah dengan Datuk Seri Khalid.

Advertisement

Kabar bahagia itu diumumkan Siti lewat akun Instagramnya. Penyanyi 38 tahun tersebut mengucapkan syukur karena akhirnya bisa berbadan dua dan kini kehamilannya menginjak usia 4 bulan.

 “Alhamdulillah. Moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, dimakbulkan Allah pada tahun ke-11 perkahwinan kami,” tulis Siti dalam bahasa Melayu.

Ia melanjutkan, “Pertamanya, setelah melalui fasa dan tempoh tertentu, saya dan suami mencapai kata sepakat untuk mengumumkan kepada anda semua bahawa saya sedang hamil empat bulan.”

Advertisement

Siti tak mampu mengungkapkan betapa gembiranya ia dan Datuk Seri Khalid saat ini. “Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya karena Allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar,” jelas Siti.

Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya. PERTAMANYA, SETELAH MELALUI FASA DAN TEMPOH TERTENTU, SAYA DAN SUAMI MENCAPAI KATA SEPAKAT UNTUK MENGUMUMKAN KEPADA ANDA SEMUA BAHAWA SAYA SEDANG HAMIL EMPAT BULAN. ALHAMDULILLAH, TIADA KATA YANG DAPAT MENGGAMBARKAN RASA SYUKUR DAN GEMBIRANYA KERANA ALLAH MEMBERIKAN KURNIAAN YANG TERLALU AGUNG INI SELEPAS 11 TAHUN KAMI BERSABAR. INILAH JUGA MENJADI SEBAB UTAMA KENAPA SAYA MEMILIH UNTUK BEREHAT KERANA KANDUNGAN DAN BAYI INI MENJADI KEUTAMAAN SAYA. 2. TUJUAN SAYA MEMBUAT PENGUMUMAN DAN PENJELASAN INI JUGA ADALAH SUPAYA PIHAK YANG BERURUSAN DENGAN PENGURUSAN SAYA, SNP MEMAHAMI KEADAAN SAYA YANG TIDAK DAPAT MEMENUHI SEBARANG UNDANGAN SEJAK BEBERAPA BULAN LALU DAN JUGA UNTUK SUATU TEMPOH PADA MASA DEPAN. SUKA UNTUK SAYA KONGSI RASA SYUKUR DAN GEMBIRA KERANA SAYA MASIH DIBERI MENERIMA UNDANGAN UNTUK MENGADAKAN KONSERT, PERSEMBAHAN, KEMUNCULAN DI TELEVISYEN DAN RADIO SERTA MENJADI JURUCAKAP KEPADA PELBAGAI PRODUK. SAYANG SEKALI, KEBANYAKANNYA TIDAK DAPAT SAYA PENUHI. BAGAIMANAPUN, SAYA JUGA HARUS MELUNASKAN BEBERAPA TUGASAN JUGA SELEPAS INI YANG BERSESUAIAN DENGAN KEADAAN SAYA. 3. SEMOGA DENGAN PENJELASAN SAYA INI, SEGALA TANDA TANYA DAN DESAS DESUS SELAMA INI, TELAH TERJAWAB KERANA SAYA MEMUTUSKAN UNTUK BEREHAT DISEBABKAN OLEH KEHAMILAN SULUNG INI.

Sebuah kiriman dibagikan oleh Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) pada

Advertisement

Diberi kepercayaan untuk akhirnya hamil anak pertama setelah lebih dari satu dasawarsa terus mencoba, Siti pun sangat berhati-hati menjaga bayi dalam kandungannya. Salah satunya adalah dengan rehat dari dunia hiburan untuk sementara waktu.

“Inilah juga menjadi sebab utama kenapa saya memilih untuk berehat kerana kandungan dan bayi ini menjadi keutaman saya. Tujuan saya membuat pengumuman dan penjelasan ini juga adalah supaya pihak yang berurusan dengan pengurusan saya, snp memahami keadaan saya yang tidak dapat memenuhi sebarangan undangan sejak beberapa bula lalu dan juga untuk suatu tempoh pada masa depan,” papar Siti.

Kepada media lokal, Siti berkata, “Saya sudah merindukan kegiatan sehari-hariku yang sibuk dengan pekerjaan. Empat bulan ini, saya terus tinggal di rumah sepenuhnya. Saya sudah menunggu selama 11 tahun. Bernyanyi, saya bisa melakukannya kapan pun. Jadi, saya harap orang-orang akan mengerti.”

Advertisement
Advertisement
Berita Terkait
Advertisement

Hanya Untuk Anda

Inspiratif & Informatif